Arleta Jasińska

Godziny pracy

I semestr 2016/17

Poniedziałek 7 lekcja- klasy IV i V 8 lekcja- klasy IIIa /III e 9 lekcja- klasy IIa/IIIc/IIId
piątek 5 lekcja- klasy IId/Ib 6 lekcja- klasy IIc/Ia 7 lekcja- klasy IIe/IIb

Apel logopedy do rodziców z zaburzeniami mowy
Rodzice!!!

        Tak wiele potraficie i możecie zrobić dla swojego dziecka. Czy wiecie jednak, że dla jego rozwoju potrzebny jest także prawidłowy rozwój mowy.
Kochacie swoje dzieci, wiec zróbcie coś:
- by mówiło poprawnie, bo dzieci się z niego śmieją,
- bądźcie cierpliwi, gdy mu coś nie wychodzi i nie zniechęcajcie się,
- urozmaicajcie ćwiczenia z nim, bo nużą je ciągle te same zajęcia,
- nie każcie mu ćwiczyć za długo, bo nie może dłużej skupić się na wykonywanym zadaniu niż 20 minut,
- powtarzajcie z nim materiał ćwiczeniowy
Dziecku zależy na uznaniu logopedy; przygotowujcie je tak do zajęć, by był z niego zadowolony:
- bądźcie konsekwentni i nie pozwalajcie mu na wymigiwanie się i wykręty od ćwiczeń,
- nie przerywajcie rozpoczętej terapii, bo dziecko chciałoby mówić tak dobrze jak inne dzieci,
- Starajcie się zauważyć każdy jego sukces, Chwalcie je i nagradzajcie. To dla niego bardzo ważne! Chwalmy dzieci za ich wysiłek i pracę. Pochwał, wyrazów i zwrotów będących odpowiednikiem uznania, aprobaty można udzielać na różne sposoby. Oto kilka takich przykładów: To rzeczywiście wspaniałe; Podoba mi się sposób, w jaki pracujesz; Znacznie lepiej; Cudownie! Masz u mnie wielkiego "plusa"; Taka praca bardzo mnie cieszy; Rzeczywiście, dałeś z siebie wszystko; Fantastycznie! Jestem dumny ze sposobu, w jaki dziś pracujesz; Właśnie, tak! Spisałaś się na medal.

Widzicie sami, że:
       Rezultat terapii logopedycznej zależy w bardzo dużym stopniu od Was,
-pomóżcie zatem swojemu dziecku opanować prawidłową wymowę,
- terapia logopedyczna nie polega na samym przychodzeniu do logopedy,
- konieczne jest dokładne, systematyczne wykonywanie w domu jego zaleceń,
       Nie wynaleziono jeszcze cudownej pigułki, która sprawi,że wasze dziecko będzie mówiło poprawnie. Nie czekajcie więc na nią.

Opracowała: Joanna Krakowiak


Warto odwiedzić stronę:
www.logopedia.net.pl

Materiały do pobrania:

KIEDY NALEŻY UDAĆ SIĘ Z DZIECKIEM DO LOGOPEDY? (opracowała: mgr Arleta Jasińska)

Etapy rozwoju mowy dziecka (opracowała: Joanna Krakowiak)

Zaburzenia mowy w przypadku globalnych i parcjalnych zaburzeń rozwoju psychomotorycznego (opracowała: Joanna Krakowiak)

Słownictwo do utrwalania głoski "ś" (opracowała: mgr Arleta Jasińska)

Słownictwo do utrwalania głoski "s" (opracowała: mgr Arleta Jasińska)

Kinezjologia - (opracowała: mgr Arleta Jasińska)

Zaburzony rozwój mowy - (opracowała: mgr Arleta Jasińska)

Opóźniony rozwój mowy - (opracowała: mgr Arleta Jasińska)